این سایت جهت قرار دادن نمونه کارهای بنده ایجاد شده است

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

استیو جابز یک سوال را هر روز از خود میپرسید که شما نیز باید بپرسید

اگر امروز آخرین روز زندگی شما باشد آیا دوست دارید کاری را انجام دهید که در حال انجام دادن آن هستید؟

استیو جابز در طول  زندگی کاری خود هر روز به آیینه نگاه میکرد و این سوال را از خود میپرسید. او در سخرانی معروفش در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه استانفورد گفت: هر زمان که پاسخ منفی باشد,  که برای روزهای زیادی اینطور است من میدانم که باید چیزی را عوض کنم.  

او در دنیای خودش زندگی میکرد در کمپانی اپل(Apple) سپس نکست(Next) سپس پیکسار(Pixar) و مجددا اپل و جواب او در اکثر اوقات بله بود. تا آنجا که او با وجود مبتلا شدن به سرطان لوزالمعده (پانکراس) تمامی وقت خود را در چند سال آخر زندگیش صرف ادامه کار خود در اپل کرد و تا روز آخر زندگیش روی کار خور ایستاد.

ما هم باید همان سوال از خودمان بپرسیم, اگر بدانید که در آخرین روز, یا آخرین ماه یا آخرین سال زنگی خود هستید آیا کاری را انجام میدهید که همکنون در حال انجام دادن آن هستید؟ آیا واقعا زندگی را که داخلش هستید میخواهید؟ و اگر خواب منفی است شما باید چیزهایی را تغییر بدهید. چطور میتوانید این کار را انجام دهید؟

جواب های ساده ای برای این سوال وجود ندارد ولی پرسیدن این سوال به شما کمک خواهد کرد به شخصیتی که واقعا دوست دارید باشید نزدیکتر بشوید همان طور که استیو جابز این کار را انجام میداد.و اگر جواب شما برای این سوال  منفی است و شما نمیتوانید آن را تغییر دهید(بیشتر مردم در اکثر اوقات نمیتوانند) این چند مرحله را امتحان کنید.

۱.  در مورد شغلی که همکنون دارید تصمیم گیری کنید.

این فرایند با یک نظرسنجی که شامل این درخواست فکری است  آغاز میشود : آیا شغل و شخصیت کاریتان را خودتان انتخاب کردید یا افراد دیگری برای شما انتخاب کرده اند؟

برای بیشتر ما حتی خود من جواب ترکیبی از هر دو میباشد اما از خودتان این سوال را بپرسید: اگر در نقطه شروع از ابتدا قرار داشتید آیا همین کار و شخصیت را انتخاب میکردید و یا کاملا به یک سمت دیگری میرفتید؟ اگر همین طور است به چه سمتی مایل بودید بروید؟  آیا دوست داشتید شخصیتی داشته باشید که به آرزوهایتان نزدیکتر باشد؟ به این معنی که کاملا تغییر کنید مثلا از کارتان استعفا بدهید و کاری که دوست دارید را انجام دهید؟ و یا عناصری از شغل ایده آل شما وجود دارند که شما میتوانید به کار فعلی خود وارد کنید؟

باقی مطالب رو در ادامه مطلب بر روی دکمه نارنجی رنگ بالای پست دنبال کنید...

۱۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
marzieh beheshti

موزیک ویدیو سامی یوسف به نام هر جا که هستی

 


دریافت
مدت زمان: 4 دقیقه 22 ثانیه

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
marzieh beheshti